tirsdag 13. mars 2012

Inga Låmi 2012

Inga Låmi 2012 gikk av stabelen nå i helgen, og jeg deltok som planlagt:-) Riktignok med vesentlig dårligere kondis enn planlagt, men sånn blir det når jeg og knærne har vært uvenner i over et halvt år.


Her er de fleste av oss, meg nr. 2 fra venstre.

Vi var en hel gjeng på 9 glade damer som dro avgårde fredag, og etter et stopp for å kjøpe Espa-boller og et stopp for å spise middag ankom vi Håkons Hall for å hente startnr. og shoppe i messehallen. Etterhvert kom vi oss til leiligheten vår rett ved alpinbakken på Hafjell og kvelden gikk til skimøring og lett nervøse forberedelser. Rart det der, selv uten ambisjoner om å gjøre det så bra blir man liksom litt nervøs:-)

Dagen opprant og vi som skulle gå 30 km dro tidlig avgårde for å smøre og teste skiene. Da startskuddet gikk hadde jeg spikerfeste og finfin gli, og slik holdt det seg store deler av den første 15-km sløyfa. Sola som tittet fram da vi startet gjorde etterhvert føret til noe ganske annet, og mot slutten var det rett og slett tungt uten feste i det hele tatt. Men, i mål kom vi alle sammen, og grådig fornøyd med oss selv var vi også:-) Jeg hadde på forhånd sagt til meg selv at jeg skulle være fornøyd med å klare det under 3,5 timer, og når jeg tilslutt kom i mål rett under 3 blank er jeg såklart kjempefornøyd!

Resten av dagen gikk til latter og selvskryt, pizza, afterski og enda mer latter og selvskryt:-) Søndag pakket vi snippesken og kjørte hjem, og jeg kjenner at jeg allerede har bestemt meg for at neste år, ja da skal jeg være i bedre form og gå fortere enn i år. Så da må jeg bare bli venn med knærne mine, sånn at jeg kan trene mer kondisjon..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar