onsdag 11. mai 2011

En rask tur i skogen

Vi er så heldige å ha naturen nesten rett utenfor døren, og jeg synes vi har blitt riktig så flinke til å bruke den. I vinter gikk jeg masse på ski, og nå er det supert å gå eller jogge tur i skogen. I dag har jeg vært ute på en slags rekognoseringstur; jeg prøver å finne fine turer som jeg måler lengden på slik at jeg har noen alternativer å løpe når beinet igjen kan brukes for fullt. Jeg var ute på en slik tur tidligere i uken også, men da gikk jeg de første 2-3 km på asfalt og det vil jeg helst unngå. I dag la jeg om løypa litt slik at det nesten ble asfalt-fritt.




Dagens tur ble 7.8 km, og det er jeg godt fornøyd med. Tiden ble 1:21 og snittfarta var 10:22 min/km. Det er raskere enn mandagsturen selv om det gikk sakte i de våte partiene. Gleder meg til jeg kan prøve å løpe disse turene!




Nå som det er såpass varmt har jeg alltid med meg drikkebeltet. Kjenner at jeg trenger påfyll underveis, og drikkebeltet fra Nathan er helt supert. Da har jeg plass til mobilen og nøkkel i en egen liten lomme, og de to små flaskene er litt flate sånn at de er gode å holde i mens man går og drikker.

Beinet mitt har blitt en god del bedre, men det er langt i fra helt bra. Håper virkelig det skjer masse på de to ukene som er igjen før det etter planen skal være helt bra.

2 kommentarer:

  1. Denne løypa så jo bare herlig ut. Synes det ser ut som om du står på bra jeg, til tross for at foten din ikke er 100% enda.

    Vi er heldige både du og jeg som har marka så nært.

    Lurt å lage oppsamlingsinnlegg med treningsrapport. Det skal jeg også gjøre etterhvert nå :-) Har bare ikke funnet formen på denne blogginga enda :-))

    Apropos sykkel: Det er vel anvendte penger når man er glad i å trimme/trene ute, ja. Anbefalt investering.

    Ha en fortsatt fin uke - vi blogges!

    SvarSlett
  2. Hei! Har lagt meg til som følger med håp om å få inspirasjon til å trimme mer. Tror neppe det blir noen maraton på meg. Jeg er over seksti år, men datteren min sier at det er aldri for sent. Hun og jeg småjogger to ganger i uka i landlige omgivelser, selv om vi bor midt i en større by.

    Lykke til med opplegget ditt!

    SvarSlett