torsdag 5. mai 2011

Farvel til en gammel venn

Gjennom flere år har Cola light vært ved min side, vi har opplevd mye sammen. Jeg har tenkt lenge at vi burde avslutte forholdet, både av økonomiske og helsemessige årsaker. Det er en dyr venn, og selv om det ikke er sukker i flaska er det mye annet som kroppen i alle fall ikke trenger.

Dette har fått ny aktualitet for meg nå pga bruddet; det er påvist sammenheng mellom inntak av cola-drikker og lav beintetthet. Det har jeg visst lenge, men ikke tenkt så mye over før jeg nå brakk et bein selv. Jeg har ikke fått målt min beintetthet enda, men med en beinskjør mor trenger jeg nok ikke flere disponerende faktorer.

Derfor har jeg tenkt å avslutte mitt nære vennskap med Cola'en. Det er med et noe tungt hjerte ettersom jeg er ganske hekta, men jeg tror jeg må si det er "because I'm worth it". Tror ikke jeg skal si et absolutt farvel, men kutte kraftig ned. En halvliter av og til er vel greit, men litervis til stadighet bør jeg kunne klare meg uten. Vannet skal bli min nye venn, til hverdag og trening:-)

1 kommentar:

  1. Så bra tiltak og ide. Jeg har fulgt ditt eksempel og opprettet meg egen blogg for trening og sunn kost jeg også. Jeg jobber med å få tatt av noen kilo for tida, så en blogg er et fint sted og logge og holde fokus.

    Jeg har hektet denne bloggen av min vanlige, fordi jeg ikke vil ha så mye fokus på at jeg slanker meg. Men hvis du vil titte innom, så finner du meg på www.sunnkostogtrening.blogspot.com

    Trening og trim blir veldig viktig for meg også, så det kan være fint å bli litt inspirert av andre treningsbloggere :-)

    SvarSlett