onsdag 15. juni 2011

Treningsdagbok

Dette blir et samle-innlegg der jeg skriver en oversikt over treningen min uke for uke. Når jeg starter ny uke endrer jeg publiseringsdato og -tid slik at innlegget flytter seg oppover.

UKE 24
Onsdag 15.juni
Joggerunde 1, var ganske bløtt mange steder og første del gikk tungt i dag.

UKE 23
Mandag 6.juni
Gått tur i skogen med Elisabeth, "joggerunde 2". Måtte gå i dag, siden foten fortsatt ikke er bra etter fredag...

Torsdag 9.juni
Puls. Oppvarming på sykkel, styrke. Løp 2 min på mølla uten at foten ble verre!

Fredag 10.juni
Puls. Oppvarming på mølla; 5 min gang + 10 min løp. Styrke. 5 min løp på mølla til slutt. Altså 15 min løp tilsammen, beinet virker ok men spent på å se etterhvert. Var oppe i 10,5 km/t, og da treffer føttene ganske hardt i underlaget, og belastningen blir større. Hvis dette funker blir det mer mølle fremover, det er liksom veldig greit å bruke den til å prøve seg fram siden man kan stoppe når som helst. Er man langt uti skogen kan veien hjem bli lang om beinet skjærer seg..

Søndag 12.juni
Løpetur t/r Stallerud. Jeg er såå fornøyd med at beinet holdt OG at jeg klarte å holde omtrent samme fart som før bruddet!!


UKE 22
Mandag 30.mai
Gått tur i skogen med Elisabeth. 15,3 km, brukte nesten 3,5 timer pga mange våte områder og hindringer.

Onsdag 1.juni
Tur i skogen, 7.4 km. Denne runden er heretter definert som "joggerunde 1". Prøvde å jogge mer i dag, og jeg må si det var tungt! Har nok dessverre mistet endel kondis ja...

Fredag 3.juni
Tur i skogen, 9,22 km. Denne runden er heretter definert som "joggerunde 2". I dag har jeg jogget/løpt mer enn jeg har gått tror jeg, og selv om det var tungt er humøret bedre enn sist:-) Kjenner det i foten, så jeg er nok ikke helt klar for å løpe langt sammenhengende enda uansett.

UKE 21
Mandag 23.mai
Gått tur i skogen, 2 timer.

Onsdag 25.mai
Gått t/r bhg.
Follotrimmen, 6.2 km, 53:50. Prøvde å småjogge litt innimellom, men gikk nesten hele turen.

Torsdag 26.mai
Puls, MRL med Eidi.

Lørdag 28.mai
Gå-tur i skogen, prøvde å jogge endel av løypa for å kjenne etter i foten. Litt i tvil om det var ok.

UKE 20
Mandag 16.mai
Gått i skogen, samme tur som 9. mai, men brukte 9 min mindre, altså 1t 11 min!!

Onsdag 18.mai
Gått tur 50 min. Prøvde å småjogge litt der det var fin skogssti, og det gikk nokså bra. Kjenner det litt ekstra i beinet nå etterpå, spent på hvordan det blir i morgen. I dag regnet og blåste det, men det var skikkelig deilig likevel!

Torsdag 19.mai
Trent på trimrommet til sas-hotellet. 20 min rask gange på mølle tildels i oppoverbakke, så styrketrening.

UKE 19

Mandag 9.mai
Gått tur i skogen, 1t 20 min, 7.6 km. Snittfart 10:32. Forbi Stallerudhytta, over Verpåsen, Steinryggen, Fugleåsen, inn i Bøleråsen rundt og hjem. Tørt og fint.

Onsdag 11.mai
Gått tur i skogen, 1t 21 min, 7.8 km. Snittfart 10:22. Bukkestitjern, Stallerudhytta, Verpåsen, Steinryggen, Fugleåsen, inn i Bøleråsen rundt og hjem. Vått deler av løypa mot Bukkesti og Stallerud.

Fredag 13.mai
PULS; 15 min sykkel, halvt styrkeprogram og så saltime med endel styrke til slutt.

UKE 18

Mandag 2.mai
Puls: 10 min ellipse, styrke, 5 min sykkel. Kjenner at kondisen har blitt dårligere, men at jeg har blitt sterkere av all styrketreningen.

Tirsdag 3.mai
Gått tur i skogen, 5.2 km.

Torsdag 5.mai
Follotrimmen, 5 km.

Fredag 6.mai
Puls: 15 min sykkel, styrke

1 kommentar:

  1. Jeg er imponert over gå-tempoet ditt!
    Jeg LØPER 5,2 km på 42 min, fart: 7,7 km/time.

    SvarSlett